اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | حباب ربع سکه ۹۱ درصد شد! بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۵۵۳ پرونده تخلف تشکیل دادند قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کدام خودرو‌ها ارزان شدند؟ + جدول جدول افزایش سقف اجاره‌بها در ۳۱ استان کشور ابلاغ شد + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | پژو پارس ۷۵۰ میلیون تومان شد آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی ۱۴۰۳ دستگاه‌های اجرایی از فردا (۱۴ تیر ۱۴۰۳) پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه زمانی انجام می‌شود؟ چرا سکه گران شد؟ زمان سومین عرضه اولیه امسال مشخص شد اطلاعیه جدید در خصوص نحوه ثبت سفارش خودرو جانبازان ۵۰درصد و بالاتر مشمول (۱۳ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش فوق‌العاده یکی از محصولات سایپا اعلام شد+ جزئیات (۱۳ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز میوه و صیفی جات در مشهد اعلام شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | انگور عسکری کیلویی ۶۰ هزار تومان توصیه وزیر صمت به مردم برای خرید خودرو | این روز‌ها وقت مناسبی برای خرید خودرو است؟ مهلت اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۳ اعلام شد برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ممنوعیت صادرات تخم مرغ حرکتی مغرضانه و ضربه به تولید است | بلاتکلیفی ۶۰ تریلی بار تخم مرغ در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۶۴۱۴۳
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
ممنوعیت صادرات تخم مرغ حرکتی مغرضانه و ضربه به تولید است | بلاتکلیفی ۶۰ تریلی بار تخم مرغ در خراسان رضوی
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی گفت: ممنوعیت صادرات تخم مرغ بر‌خلاف توافق‌نامه وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران مرغ میهن است. 

به گزارش شهرآرانیوز، طی توافق‌نامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی با اتحادیه مرغداران مرغ میهن انجام داد، از دی‌ماه سال گذشته کل وظایف تنظیم بازار تخم مرغ، از جمله واردات، صادرات، سامان‌دهی تولید مرغ مادر، جوجه‌ریزی و تخم مرغ نطفه‌دار را به اتحادیه مرغداران کشور واگذار کرد و حتی قرار بود برخی امکانات و تجهیزات لازم را هم بابت این کار واگذار کنند. 

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی درباره ممنوعیت صادرات تخم مرغ که برخلاف توافق‌نامه بوده است، به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: اتحادیه مرغداران مسلما متولی صنعت است. واگذاری این اختیارات به این اتحادیه باعث شد تا پایان سال هیچ مشکلی در تأمین تخم مرغ نداشته باشیم. با وجود اینکه در سال‌های گذشته و ایام حساس مثل نوروز و ماه رمضان مرغداران مشکلات زیادی در کنار هزینه‌های تولید داشتند،‌ وزارت کشاورزی به‌دلیل اینکه پایان سال بود و ایام ماه رمضان در پیش بود، قیمت مصوب را افزایش نداد که این خودش جای انتقاد داشت. این موضوع باعث شد تعداد زیادی گله مرغ تخم‌گذار از بین برود و جوجه‌ریزی مرغ تخم‌گذار که مهم‌تر از این مسئله است، افت کند، به‌طوری‌که تولید استان خراسان رضوی در آن ایام نصف شده بود.

فروش تخم مرغ، کمتر از قیمت‌ مصوب

به گفته حسین موسوی نژاد، با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، در ماه رمضان بر سر قیمتی به توافق رسیدیم و قرار شد بعد از ماه رمضان اجرا‌ شود که بعد از ماه رمضان هم با فراز‌ونشیب‌های قیمتی همراه بود و در نهایت با قیمت ۵۶ هزار تومان برای مصرف‌کننده و ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان در‌ مرغداری به تصویب رسید. هرچند تعیین این قیمت رقم زیاد برای مرغدارن بود‌ و به‌دلیل کشش بازار حتی تخم مرغ کیلویی حدود ۴۰ هزار تومان به فروش رسید.

ممنوعیت صادرات تخم مرغ بر‌خلاق توافق‌نامه است

وی تصریح کرد:‌ متأسفانه طی یک اقدام جدید وزارت جهاد کشاورزی برخلاف تفاهم‌نامه‌ای که تمام وظایف را به اتحادیه مرغداران میهن واگذار کرده بود، با صدور نامه‌ای، صادرات تخم مرغ را ممنوع کرده است. این حرکت که برخلاف توافق‌نامه‌ است، حرکتی مغرضانه است و تنها ضربه به تولید و از بین بردن آن را به‌دنبال دارد. 

چرا بر‌خلاف واگذاری وظایف به اتحادیه مرغ میهن رفتار می‌شود؟

این فعال در حوزه تولید تخم مرغ یادآور شد: در سالی که مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید تأکید دارند، قطعا مسیر هم باید بر همین اساس باشد. سرپرست محترم وزارت جهاد کشاورزی باید اقدام جدی انجام دهد. هرچه سریع‌تر با مصوبین این موضوع برخورد جدی کنند و توضیح دهند که چرا برخلاف واگذاری وظایف به اتحادیه مرغ میهن رفتار می‌شود و دلیل ممنوعیت صادرات که هیچ کمبودی هم در بازار وجود ندارد، چیست. چرا باعث می‌شوند بازار‌های صادراتی را از دست بدهیم؟! بازار‌هایی که با زحمت در وضعیت تحریم به دست آورده‌ایم.

بلاتکلیفی ۶۰ تریلی بار تخم مرغ در خراسان رضوی

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی یادآور شد: اکنون در استان بیش از ۶۰ تریلی تخم مرغ بسته‌بندی‌شده صادراتی و آماده صادرات به کشور‌های هدف است که باعث شده است هم بازار صادراتی را از دست بدهیم و هم بازار داخل ‌تحت‌تأثیر قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->